星期一, 7月 28, 2008

Father And Son “Cat Stevens“ 父親節快樂 for 每個父親

Father And Son

剛剛在YouTobe亂逛,就剛好在父親節前這一陣子連到這首由凱特史蒂芬斯演唱的西洋老歌,伴隨著一身孜然的吉他聲音,唱出這首父與子,聽到會想到小時候那個頑皮的我被老爹念的情境,話雖說如此,老爹在我心目中還是很厲害的,聽說以前有參加過電台歌唱比賽有得獎耶...可惜我了不起國中是軍樂隊的薩克斯風手就如此而已,跟音樂是沒緣份也沒天分,還好沒有人樣樣強的,至少我去KTV唱不會走音就好,(以前有同事把張學友的祝福唱到像唱驪歌..敗給他了)
來聽歌吧...


現場演唱版本(大概年紀大了,唱的沙啞很感人)


歌詞..
(Father)
It's not time to make a change,
Just relax, take it easy.
You're still young, that's your fault,
There's so much you have to know.
Find a girl, settle down,
If you want you can marry.
Look at me, I am old, but I'm happy.

I was once like you are now, and I know that it's not easy,
To be calm when you've found something going on.
But take your time, think a lot,
Why, think of everything you've got.
For you will still be here tomorrow, but your dreams may not.

(Son)
How can I try to explain, when I do he turns away again.
It's always been the same, same old story.
From the moment I could talk I was ordered to listen.
Now there's a way and I know that I have to go away.
I know I have to go.

(Father)
It's not time to make a change,
Just sit down, take it slowly.
You're still young, that's your fault,
There's so much you have to go through.
Find a girl, settle down,
if you want you can marry.
Look at me, I am old, but I'm happy.
(Son-- Away Away Away, I know I have to
Make this decision alone - no)
(Son)
All the times that I cried, keeping all the things I knew inside,
It's hard, but it's harder to ignore it.
If they were right, I'd agree, but it's them you know not me.
Now there's a way and I know that I have to go away.
I know I have to go.
(Father-- Stay Stay Stay, Why must you go and
make this decision alone?)

預祝8月8號天底下所有的父親都快樂...大家要記得喔~~

8 則留言:

Che HUANG 提到...

你小時候很頑皮是可以想像的,我小時後也很頑皮,外號叫山豬王。

你爸的照片真酷,真正是"山頂的黑狗兄"。

你沒提醒,都沒注意到父親節快到了。

tzuche

匿名 提到...

今年的父親節可是很特別
2008/8/8
發發發耶~多麼好的兆頭^^

匿名 提到...

我國中也被分去吹薩克斯風..整班都是樂隊,太陽下練很累阿..
令尊照片很酷,我老爸照片好像沒特別擺pose的,
看到你的提醒,我得要先貼個便利紙記著..

mayhew 提到...

to TZUCHE 哪看過山豬那麼瘦的,多吃點 要記得父親節啊...

to 玩子 想錢想瘋囉...

to 小聖 現在流行便利貼喔...

匿名 提到...

是阿....現在還有便利貼式的部落格,蠻有趣的,我也開了一個,那個新浪我沒辦法看到圖,本來你這個看不到,但最近幾周可以

匿名 提到...

是阿....現在還有便利貼式的部落格,蠻有趣的,我也開了一個,那個新浪我沒辦法看到圖,本來你這個看不到,但最近幾周可以

匿名 提到...

我也知道這首歌,不過希望天下父子之間可不要常有類似隔閡.


我父親過世好幾年了,還有父親可親近的人要珍惜喔^-^


父親節"馬修貓爸"快樂^-^

mayhew 提到...

to 小聖 到底是可以看到嗎?怪..

to ivyleo 沒想到伯父這麼早就走..哎..前陣子好多朋友家長都走了..大家要珍惜阿..

這首歌大概在講年輕一輩跟老一輩的父子觀念有代溝,想想年輕人就是這樣.現在年紀大就乖許多了....一堆朋友都當爸了..現在我只是Atto的爹而已...喵低拉...